[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?
Zwiń
X
-
Teraz najważniejsze pytanie..... czy na 5 i 6 biegu działa tempomat. Bo z tego co wiem to bgu nie ma możliwości zakodowania pod skrzynie 6 biegów i po zrobieniu długiej 5tki tempomat sie wysypuje.
-
-
Nic dodać, nic ująćZamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpismi by pasowało przełożenia tak jak teraz + 6 do spokojnej jazdy.
Zostaw komentarz:
-
-
tinware91
dzięki za te informacje. Od dawna śledziłem ten temat - sam mam BSE
Szczeny opadły, to i cisza nastałaZamieszczone przez tinware91 Zobacz wpisCzemu forum tak zamilknęło? Tak bardzo o tym marzyliśmy i mamy wreszcie 6-ty bieg w 1.6 MPI 102KM, z pełną recenzją...
Zmartwieni spalaniem? Przyspieszeniem o 10km/h przez 10 sekund?
Eh, żeby za niewielkie pieniądze dorwać kilka skrzyń i zmodzić coś podobnego - mi by pasowało przełożenia tak jak teraz + 6 do spokojnej jazdy. Może kiedyś uda się zrealizować taki projekt.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Wronek1...Jestes ogolnie zadowolony z inwestycji ?? Jak zmienilo sie spalanie przy tych 140?Nie mam pojęcie jakie było wcześniej spalanie przy 140 km/h, bo nie jeździłem wcześniej więcej niż 125 km/h ze względu na hałas i obroty...Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpisteż się podpinam pod to pytanieZamieszczone przez pejo Zobacz wpistinware91 napisz jak wrażenia z jazdy po zmianie skrzyni. Ile kosztowała cię ta zmiana?
Odpowiadam w takiej formie, sami ocencie... W dodatku silnik opierdzielił 0.5L na 500km oleju przy takich obrotach, jak zawsze, czeka mnie remoncik.
Czemu forum tak zamilknęło? Tak bardzo o tym marzyliśmy i mamy wreszcie 6-ty bieg w 1.6 MPI 102KM, z pełną recenzją...
Zmartwieni spalaniem? Przyspieszeniem o 10km/h przez 10 sekund?Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Zostaw komentarz:
-
-
Pewnie
Zamieszczone przez tinware @ TouranKlub.pl » Sprawy klubowe » Mój Touran » VW Touran I (2003-2006) by Tinware » Strona 5Osobiście też uważam, że cena jest bardzo dobra, o ok. 500zł więcej niż normalny koszt skrzyni po regeneracji.
Ta kwota to również cena za 5km/h więcej i 150 obr/min mniej względem przedłużonej piątki.
Spodziewałem się krótkiego przełożenia tej szóstki i tak też jest.
Moc silnika nie została wykorzystana w pełni.
Prędkość maksymalna nie uległa zmianie, to równo 180km/h według wskazań licznika, na nowej szóstce ta prędkość występuje przy dokładnie 4800 obr/min.
Wszystkie moje obliczenia sprawdziły się z dokładnością do 1 km/h.
O ile zakładasz rozpędzenie auta do prędkości od 90 do 120 km/h wystarczyłoby wydłużenie piątki, jeśli chciałbyś rozpędzić auto od 120km/h do 160 km/h to stanowczo odradzam wydłużanie piątki... musiałbyś za każdym razem ciągnąć tą czwórkę do 6000 obr/min, bez sensu... Moja szóstka przyśpiesza powoli, ale nie polecam przyspieszania na tym biegu... To bieg do tempomatu lub +/- 15km/h zmiany prędkości, szkoda męczyć silnik i czekać dosłownie 30 sekund na przyspieszenie o 40-50km/h zaczynając od np. 2300 obr/min...
Wrażenia...
Jakbym jechał autem, które ma 120-140KM, tylko robi to trochę wolniej, mało zauważalnie, w niczym to nie przeszkadza i nie denerwuje, że wolno. Piąty bieg do ok. 4000obr/min i zapinamy szóstkę... Jeśli krajówka i ok. 100km/h to z czwórki od razu na szóstkę... piątka ma sens do jazdy np. około 75km/h lub właśnie między 100-130km/h na autostradzie celem sprawnego przyspieszania.
Z szóstego biegu nie jestem do końca zadowolony o czym pisałem na forum Octavii... Wiedziałem to jeszcze przed kupnem, że będzie za mało. Mogłoby być jeszcze o 300 obr/min mniej przy tych 150km/h, wtedy byłoby idealnie. Jest jeszcze jeden bieg, z którego jestem bardzo zadowolony - to bieg czwarty! Na filmie spójrz na różnicę w przeskoku pomiędzy 3 a 4, czwórka jest dużo bardziej zrywna, bardzo odczułem tutaj zmianę. Zwróć uwagę w ori skrzyni FZT jak jedziesz mocno na każdym biegu ale tylko do niecałych 3000 obr/min, po wrzuceniu czwórki ma się wrażenie, że jest brak mocy... To na tej mojej nowej czwórce już tego nie czuć... Piątka różni się tylko trochę od oryginału, ale tutaj też czuję sporą zmianę. Zmiana skrzyni jak na razie ma same plusy oprócz szóstki, która mogłaby być o te 300 obr/min mniej, jak już wspomniałem.
4000 obr/min to 154 km/h, a 160km/h byłoby ideałem...
Wiem, że to śmieszne... Boże 300 obr/min albo 7km/h więcej... jaka to różnica... No taka, że to 1.6 MPI 102KM i za taką kasę warto zrobić to idealnie i wykorzystać ten silnik w pełni, a z drugiej strony nie przegiąć i nie zrobić 150km/h przy 3000 obr/min - nie ma szans, że się uciągnie, nie ma! Dodatkowo - na tempomacie jak na zdjęciu poniżej i nie kucnął więcej niż o 2-3km/h, czyli tyle ile standardowo na zwykłej piątce ze skrzyni FZT, jak wiadomo jestem z Mazowsza, więc te moje górki to mają po 150m i nie są duże, no ale nowa szóstka dała rade jak na razie.
qq.jpg
FZT to przyjemna skrzynia do jazdy 120km/h przy 3500 obr/min!
Co najbardziej irytowało w skrzyni FZT:
1. 140 km/h i 4200 obr/min, teraz to dokładnie 3650 obr/min
2. 150 km/h to jakaś agonia, teraz uśmiech na twarzy
3. Tragiczne krajówki 100 km/h przy 3000 obr/min, teraz to dokładnie 2550 obr/min
4. Wyprzedzanie z redukcją na trójkę i do 5000 obr/min - tutaj liczę na zrywniejszą czwórkę, a co widać na filmie, raczej bez redukcji
Opublikuje te zmiany jak zakończę testy.
Jak na razie przejechałem ok. 120km z prędkością 150km/h przy 3900 obr/min i miałem mały pożar pod maską... Spodziewam się, że po zmianie skrzyni coś dotyka do bloku silnika i się topi - puki jade to gasi to powietrze pod maską, ale jak zatrzymam się to ciepły blok silnika zaczyna to "coś" nagrzewać i topić. Po ok. 50 minutach jazdy zatrzymałem się i z nawiewów w kabinie zaczął lecieć biały dym, zapach palonej gumy lub plastiku, po otwarciu maski dym leciał z okolic tego "turbo". Całość paliła się ok. 30 sekund, praktycznie leciałem już po gaśnice, ognia nie było widać.
Dodatkowo na pocieszenie zgubiłem klucz do auta gdzieś w drugim końcu Polski... Jaką procedurę polecacie, ja myślałem o:
1. zakup używanego klucza
2. wymiana grotu
3. zmiana kodowania alarmu i imo, aby tamten kluczyk był nieużyteczny
4. kodowanie alarmu i imo dla nowego klucza
MORAŁ TAKI:
Do obsługi skrzyni pięciu długich biegów to trzeba mieć moc.
Małej mocy nie ogarnie krótka skrzynia 5b!
Małą moc trzeba nadrobić większą ilością krótszych przełożeń...
Wydłużenie 5b to zaleczenie problemu i rozwiązanie na mały budżet : (
6b to rozwiązanie problemu i w razie problemu ze swoją skrzynią tańsze rozwiązanie niż wydłużanie piątki...
Zostaw komentarz:
-
-
Wymagane logowanie / posiadanie konta.
To może żeby nie robić sobie roboty, a też nie zostawiać nas tu z niczym, to po prostu crt c & ctr v tego, co tam napisałeś; bo chętnie przeczytam co i jak z tą modyfikacją
Zostaw komentarz:
-
-
Cześć, zapraszam Was do mojego profilu na forum Tourana.
Mam nadzieję, że nie będziecie mi mieli tego za złe...
Tam odpowiem na Wasze pytania i opublikuję recenzję za jakiś czas po pełnych testach.
Pytania na tym forum się powielają i nie chce powielać też odpowiedzi.
Bardzo dziękuję za dotychczasową rozmowę i pomoc.
Tutaj link do tego tematuOstatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Zostaw komentarz:
-
-
też się podpinam pod to pytanieZamieszczone przez pejo Zobacz wpistinware91 napisz jak wrażenia z jazdy po zmianie skrzyni. Ile kosztowała cię ta zmiana?
Zostaw komentarz:
-
-
Myslę że spalanie dużo nie zmalało bo teraz wtryski musza dawać ciut więcej paliwa przy tym samym oporze powietrza jakie stawia auto.
Ale mod na DUŻY +
Zostaw komentarz:
-
-
-
2.5 MPi 150/170 KM z JETTYZamieszczone przez Wronek1za 5800 to ja bym sie porwał na swap na jakiś fajny silnik z normalną skrzynią
ze sprzedażą tego co masz ...
mmmmmmmmmmmmmmmniam

Zostaw komentarz:
-
-
Na czym polega ten SWAP?
Bo u mnie były swap-owane również choinki - wałek i biegi z różnych skrzyń ;-)
3 000 skrzynia
1 500 za to, ze swojej starej skrzyni nie zwracam
600 montaż
600 sprzęgło, bo aż żal nie wymienić
100 plakietka 6 biegów w gałce
----
5 800 razem
Zostaw komentarz:
-
-
tinware91
W Wielkopolsce cenili sobie 2500 kompletny swap takze nw skad te 6000 u CIEBIE
Zostaw komentarz:
-
-
i jest to znaczna poprawaZamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis4000 obr/min przy 153km/h, zamiast 133km/h.
zastanawiam się dlaczego aż tak dużoZamieszczone przez tinware91 Zobacz wpisprawie 6 tyś. zł wyjdzie ;-)
rozmawiałem z mechanikiem w Rzeszowie i generalnie za robotę chce ok 500- 600 zł jak nie będzie kłopotów ze skrzynią.
a 6 biegów do mojej BSE aż się prosi bo wyje to na autostradzie jak szalone.
Zostaw komentarz:
-
-
Cześć dexter23pl
Skrzynia leży w garażu, czekam na wizytę u mechanika. Pewność, że wszystko zagra to 99,999%, więc śpie spokojnie.
Też nie będzie niewiadomo jakiej rewelacji - to 4000 obr/min przy 153km/h, zamiast 133km/h.
A co chętny na moda? Tani nie jest, prawie 6 tyś. zł wyjdzie ;-)Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Zostaw komentarz:
-
-
[QUOTE=tinware91;Coraz bliżej...
forum Tourana "Właśnie zwrócił mi się koszt instalacji po 5 miesiącach użytkowania i za tą kasę postanowiłem wyeliminować według mnie największą wadę 1.6 MPI czyli skrzynię biegów, więc ogarnąłem 6-biegową skrzynie biegów do Tourana z 1.6 MPI [IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/www.touranklub.pl\/forum\/images\/smilies\/icon_wink.gif"}[/IMG2]"
Coś sie ruszyło w tym temacie???

Zostaw komentarz:
-
-
-
tinware91dokładnie różnica była znikomaZamieszczone przez tinware91 Zobacz wpisFaktycznie, powinieneś mieć 0,740. Powiem Ci, że musiałeś mieć cholernie małą różnicę pomiędzy czwartym a piątym biegiem. Przełożenie piątego biegu 0,81 przy dyferencjale 5,067 to jakaś tragedia, to nawet powolne 2.0 SDI w Caddy miało już mocniejsze przełożenia. Podobne osiągi miałem w Polo 1.0 MPI 50KM - 3500obr/min to 100km/h i to z licznika (skrzynia ESY).
NIESTETY NIE PASUJĄ są całkiem inneZamieszczone przez tinware91 Zobacz wpisPrzełożenie 0,673 jest na pewno w Touranie w 1.6 FSI na szóstym biegu w skrzyni HBJ - czy to pasujące koła, nie wiem. Po półrocznej batalii z ogarnięciem tej skrzyni zaczynam stawać się fachowcem w tej kwestii, a przełożenia biegów, dyfrów i kody skrzyń znam już na pamięć.
W vw itp. po 2011 r. benzyna nie każdymZamieszczone przez michaelo97 Zobacz wpis[CENTER]Wie ktoś koniec końców do jakich skrzyń pakowali to 0,67? Bo miało być ze MFX a jednak nie
Zostaw komentarz:
-
-
Faktycznie, powinieneś mieć 0,740. Powiem Ci, że musiałeś mieć cholernie małą różnicę pomiędzy czwartym a piątym biegiem. Przełożenie piątego biegu 0,81 przy dyferencjale 5,067 to jakaś tragedia, to nawet powolne 2.0 SDI w Caddy miało już mocniejsze przełożenia. Podobne osiągi miałem w Polo 1.0 MPI 50KM - 3500obr/min to 100km/h i to z licznika (skrzynia ESY).Zamieszczone przez jerzoll Zobacz wpistinware91 jjt
Przełożenie 0,673 jest na pewno w Touranie w 1.6 FSI na szóstym biegu w skrzyni HBJ - czy to pasujące koła, nie wiem. Po półrocznej batalii z ogarnięciem tej skrzyni zaczynam stawać się fachowcem w tej kwestii, a przełożenia biegów, dyfrów i kody skrzyń znam już na pamięć.Zamieszczone przez michaelo97 Zobacz wpisWie ktoś koniec końców do jakich skrzyń pakowali to 0,67?
A tymczasem... do garażu wjechała właśnie skrzynia sześć biegów pod 1.6 MPI BSE 102KM...
Z wyliczeń wynika, że 4000 obr/min przy 154 km/h na liczniku.
IMG_20190928_134308a.jpg
Ciąg dalszy nastąpi...
Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Zostaw komentarz:
-
-
[CENTER]Wie ktoś koniec końców do jakich skrzyń pakowali to 0,67? Bo miało być ze MFX a jednak nie
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: