[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • dexter23pl
    odpowiedział(a)
    Teraz najważniejsze pytanie..... czy na 5 i 6 biegu działa tempomat. Bo z tego co wiem to bgu nie ma możliwości zakodowania pod skrzynie 6 biegów i po zrobieniu długiej 5tki tempomat sie wysypuje.

    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
    mi by pasowało przełożenia tak jak teraz + 6 do spokojnej jazdy.
    Nic dodać, nic ująć

    Zostaw komentarz:


  • Andrzej.P
    odpowiedział(a)
    tinware91
    dzięki za te informacje. Od dawna śledziłem ten temat - sam mam BSE

    Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
    Czemu forum tak zamilknęło? Tak bardzo o tym marzyliśmy i mamy wreszcie 6-ty bieg w 1.6 MPI 102KM, z pełną recenzją...
    Zmartwieni spalaniem? Przyspieszeniem o 10km/h przez 10 sekund?
    Szczeny opadły, to i cisza nastała

    Eh, żeby za niewielkie pieniądze dorwać kilka skrzyń i zmodzić coś podobnego - mi by pasowało przełożenia tak jak teraz + 6 do spokojnej jazdy. Może kiedyś uda się zrealizować taki projekt.

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Wronek1
    ...Jestes ogolnie zadowolony z inwestycji ?? Jak zmienilo sie spalanie przy tych 140?
    Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
    Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis
    tinware91 napisz jak wrażenia z jazdy po zmianie skrzyni. Ile kosztowała cię ta zmiana?
    też się podpinam pod to pytanie
    Nie mam pojęcie jakie było wcześniej spalanie przy 140 km/h, bo nie jeździłem wcześniej więcej niż 125 km/h ze względu na hałas i obroty...
    Odpowiadam w takiej formie, sami ocencie... W dodatku silnik opierdzielił 0.5L na 500km oleju przy takich obrotach, jak zawsze, czeka mnie remoncik.


    Kolejna, trzecia część... Tym razem 350 km

    Czemu forum tak zamilknęło? Tak bardzo o tym marzyliśmy i mamy wreszcie 6-ty bieg w 1.6 MPI 102KM, z pełną recenzją...
    Zmartwieni spalaniem? Przyspieszeniem o 10km/h przez 10 sekund?
    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Cytat...

    Zamieszczone przez tinware @ TouranKlub.pl » Sprawy klubowe » Mój Touran » VW Touran I (2003-2006) by Tinware » Strona 5
    Zapraszam na odcinek drugi...

    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Pewnie

    Zamieszczone przez tinware @ TouranKlub.pl » Sprawy klubowe » Mój Touran » VW Touran I (2003-2006) by Tinware » Strona 5
    Osobiście też uważam, że cena jest bardzo dobra, o ok. 500zł więcej niż normalny koszt skrzyni po regeneracji.
    Ta kwota to również cena za 5km/h więcej i 150 obr/min mniej względem przedłużonej piątki.
    Spodziewałem się krótkiego przełożenia tej szóstki i tak też jest.
    Moc silnika nie została wykorzystana w pełni.
    Prędkość maksymalna nie uległa zmianie, to równo 180km/h według wskazań licznika, na nowej szóstce ta prędkość występuje przy dokładnie 4800 obr/min.
    Wszystkie moje obliczenia sprawdziły się z dokładnością do 1 km/h.
    O ile zakładasz rozpędzenie auta do prędkości od 90 do 120 km/h wystarczyłoby wydłużenie piątki, jeśli chciałbyś rozpędzić auto od 120km/h do 160 km/h to stanowczo odradzam wydłużanie piątki... musiałbyś za każdym razem ciągnąć tą czwórkę do 6000 obr/min, bez sensu... Moja szóstka przyśpiesza powoli, ale nie polecam przyspieszania na tym biegu... To bieg do tempomatu lub +/- 15km/h zmiany prędkości, szkoda męczyć silnik i czekać dosłownie 30 sekund na przyspieszenie o 40-50km/h zaczynając od np. 2300 obr/min...

    Wrażenia...
    Jakbym jechał autem, które ma 120-140KM, tylko robi to trochę wolniej, mało zauważalnie, w niczym to nie przeszkadza i nie denerwuje, że wolno. Piąty bieg do ok. 4000obr/min i zapinamy szóstkę... Jeśli krajówka i ok. 100km/h to z czwórki od razu na szóstkę... piątka ma sens do jazdy np. około 75km/h lub właśnie między 100-130km/h na autostradzie celem sprawnego przyspieszania.

    Z szóstego biegu nie jestem do końca zadowolony o czym pisałem na forum Octavii... Wiedziałem to jeszcze przed kupnem, że będzie za mało. Mogłoby być jeszcze o 300 obr/min mniej przy tych 150km/h, wtedy byłoby idealnie. Jest jeszcze jeden bieg, z którego jestem bardzo zadowolony - to bieg czwarty! Na filmie spójrz na różnicę w przeskoku pomiędzy 3 a 4, czwórka jest dużo bardziej zrywna, bardzo odczułem tutaj zmianę. Zwróć uwagę w ori skrzyni FZT jak jedziesz mocno na każdym biegu ale tylko do niecałych 3000 obr/min, po wrzuceniu czwórki ma się wrażenie, że jest brak mocy... To na tej mojej nowej czwórce już tego nie czuć... Piątka różni się tylko trochę od oryginału, ale tutaj też czuję sporą zmianę. Zmiana skrzyni jak na razie ma same plusy oprócz szóstki, która mogłaby być o te 300 obr/min mniej, jak już wspomniałem.

    4000 obr/min to 154 km/h, a 160km/h byłoby ideałem...
    Wiem, że to śmieszne... Boże 300 obr/min albo 7km/h więcej... jaka to różnica... No taka, że to 1.6 MPI 102KM i za taką kasę warto zrobić to idealnie i wykorzystać ten silnik w pełni, a z drugiej strony nie przegiąć i nie zrobić 150km/h przy 3000 obr/min - nie ma szans, że się uciągnie, nie ma! Dodatkowo - na tempomacie jak na zdjęciu poniżej i nie kucnął więcej niż o 2-3km/h, czyli tyle ile standardowo na zwykłej piątce ze skrzyni FZT, jak wiadomo jestem z Mazowsza, więc te moje górki to mają po 150m i nie są duże, no ale nowa szóstka dała rade jak na razie.

    qq.jpg

    FZT to przyjemna skrzynia do jazdy 120km/h przy 3500 obr/min!

    Co najbardziej irytowało w skrzyni FZT:
    1. 140 km/h i 4200 obr/min, teraz to dokładnie 3650 obr/min
    2. 150 km/h to jakaś agonia, teraz uśmiech na twarzy
    3. Tragiczne krajówki 100 km/h przy 3000 obr/min, teraz to dokładnie 2550 obr/min
    4. Wyprzedzanie z redukcją na trójkę i do 5000 obr/min - tutaj liczę na zrywniejszą czwórkę, a co widać na filmie, raczej bez redukcji

    Opublikuje te zmiany jak zakończę testy.
    Jak na razie przejechałem ok. 120km z prędkością 150km/h przy 3900 obr/min i miałem mały pożar pod maską... Spodziewam się, że po zmianie skrzyni coś dotyka do bloku silnika i się topi - puki jade to gasi to powietrze pod maską, ale jak zatrzymam się to ciepły blok silnika zaczyna to "coś" nagrzewać i topić. Po ok. 50 minutach jazdy zatrzymałem się i z nawiewów w kabinie zaczął lecieć biały dym, zapach palonej gumy lub plastiku, po otwarciu maski dym leciał z okolic tego "turbo". Całość paliła się ok. 30 sekund, praktycznie leciałem już po gaśnice, ognia nie było widać.

    Dodatkowo na pocieszenie zgubiłem klucz do auta gdzieś w drugim końcu Polski... Jaką procedurę polecacie, ja myślałem o:
    1. zakup używanego klucza
    2. wymiana grotu
    3. zmiana kodowania alarmu i imo, aby tamten kluczyk był nieużyteczny
    4. kodowanie alarmu i imo dla nowego klucza



    MORAŁ TAKI:
    Do obsługi skrzyni pięciu długich biegów to trzeba mieć moc.
    Małej mocy nie ogarnie krótka skrzynia 5b!
    Małą moc trzeba nadrobić większą ilością krótszych przełożeń...
    Wydłużenie 5b to zaleczenie problemu i rozwiązanie na mały budżet : (
    6b to rozwiązanie problemu i w razie problemu ze swoją skrzynią tańsze rozwiązanie niż wydłużanie piątki...

    Zostaw komentarz:


  • Andrzej.P
    odpowiedział(a)
    Wymagane logowanie / posiadanie konta.

    To może żeby nie robić sobie roboty, a też nie zostawiać nas tu z niczym, to po prostu crt c & ctr v tego, co tam napisałeś; bo chętnie przeczytam co i jak z tą modyfikacją

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Cześć, zapraszam Was do mojego profilu na forum Tourana.
    Mam nadzieję, że nie będziecie mi mieli tego za złe...
    Tam odpowiem na Wasze pytania i opublikuję recenzję za jakiś czas po pełnych testach.
    Pytania na tym forum się powielają i nie chce powielać też odpowiedzi.
    Bardzo dziękuję za dotychczasową rozmowę i pomoc.
    Tutaj link do tego tematu
    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.

    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis
    tinware91 napisz jak wrażenia z jazdy po zmianie skrzyni. Ile kosztowała cię ta zmiana?
    też się podpinam pod to pytanie

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    tinware91 napisz jak wrażenia z jazdy po zmianie skrzyni. Ile kosztowała cię ta zmiana?

    Zostaw komentarz:


  • dexter23pl
    odpowiedział(a)
    Myslę że spalanie dużo nie zmalało bo teraz wtryski musza dawać ciut więcej paliwa przy tym samym oporze powietrza jakie stawia auto.
    Ale mod na DUŻY +

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Z ostatniej chwili...

    modyfikacja.jpg

    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.

    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Wronek1
    za 5800 to ja bym sie porwał na swap na jakiś fajny silnik z normalną skrzynią ze sprzedażą tego co masz ...
    2.5 MPi 150/170 KM z JETTY
    mmmmmmmmmmmmmmmniam

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Na czym polega ten SWAP?
    Bo u mnie były swap-owane również choinki - wałek i biegi z różnych skrzyń ;-)

    3 000 skrzynia
    1 500 za to, ze swojej starej skrzyni nie zwracam
    600 montaż
    600 sprzęgło, bo aż żal nie wymienić
    100 plakietka 6 biegów w gałce
    ----
    5 800 razem

    Zostaw komentarz:


  • jerzoll
    odpowiedział(a)
    tinware91
    W Wielkopolsce cenili sobie 2500 kompletny swap takze nw skad te 6000 u CIEBIE

    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
    4000 obr/min przy 153km/h, zamiast 133km/h.
    i jest to znaczna poprawa

    Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
    prawie 6 tyś. zł wyjdzie ;-)
    zastanawiam się dlaczego aż tak dużo


    rozmawiałem z mechanikiem w Rzeszowie i generalnie za robotę chce ok 500- 600 zł jak nie będzie kłopotów ze skrzynią.

    a 6 biegów do mojej BSE aż się prosi bo wyje to na autostradzie jak szalone.

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Cześć dexter23pl
    Skrzynia leży w garażu, czekam na wizytę u mechanika. Pewność, że wszystko zagra to 99,999%, więc śpie spokojnie.
    Też nie będzie niewiadomo jakiej rewelacji - to 4000 obr/min przy 153km/h, zamiast 133km/h.
    A co chętny na moda? Tani nie jest, prawie 6 tyś. zł wyjdzie ;-)
    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.

    Zostaw komentarz:


  • dexter23pl
    odpowiedział(a)
    [QUOTE=tinware91;Coraz bliżej...

    forum Tourana "Właśnie zwrócił mi się koszt instalacji po 5 miesiącach użytkowania i za tą kasę postanowiłem wyeliminować według mnie największą wadę 1.6 MPI czyli skrzynię biegów, więc ogarnąłem 6-biegową skrzynie biegów do Tourana z 1.6 MPI [IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/www.touranklub.pl\/forum\/images\/smilies\/icon_wink.gif"}[/IMG2]"
    Coś sie ruszyło w tym temacie???

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Coraz bliżej...

    galki.jpg

    Zostaw komentarz:


  • michaelo97
    odpowiedział(a)
    jerzoll A jakiś kod skrzyni masz może w którym to siedzi?

    Zostaw komentarz:


  • jerzoll
    odpowiedział(a)
    tinware91
    Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
    Faktycznie, powinieneś mieć 0,740. Powiem Ci, że musiałeś mieć cholernie małą różnicę pomiędzy czwartym a piątym biegiem. Przełożenie piątego biegu 0,81 przy dyferencjale 5,067 to jakaś tragedia, to nawet powolne 2.0 SDI w Caddy miało już mocniejsze przełożenia. Podobne osiągi miałem w Polo 1.0 MPI 50KM - 3500obr/min to 100km/h i to z licznika (skrzynia ESY).
    dokładnie różnica była znikoma

    Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
    Przełożenie 0,673 jest na pewno w Touranie w 1.6 FSI na szóstym biegu w skrzyni HBJ - czy to pasujące koła, nie wiem. Po półrocznej batalii z ogarnięciem tej skrzyni zaczynam stawać się fachowcem w tej kwestii, a przełożenia biegów, dyfrów i kody skrzyń znam już na pamięć.
    NIESTETY NIE PASUJĄ są całkiem inne

    Zamieszczone przez michaelo97 Zobacz wpis
    [CENTER]Wie ktoś koniec końców do jakich skrzyń pakowali to 0,67? Bo miało być ze MFX a jednak nie



    W vw itp. po 2011 r. benzyna nie każdym

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez jerzoll Zobacz wpis
    Faktycznie, powinieneś mieć 0,740. Powiem Ci, że musiałeś mieć cholernie małą różnicę pomiędzy czwartym a piątym biegiem. Przełożenie piątego biegu 0,81 przy dyferencjale 5,067 to jakaś tragedia, to nawet powolne 2.0 SDI w Caddy miało już mocniejsze przełożenia. Podobne osiągi miałem w Polo 1.0 MPI 50KM - 3500obr/min to 100km/h i to z licznika (skrzynia ESY).

    Zamieszczone przez michaelo97 Zobacz wpis
    Wie ktoś koniec końców do jakich skrzyń pakowali to 0,67?
    Przełożenie 0,673 jest na pewno w Touranie w 1.6 FSI na szóstym biegu w skrzyni HBJ - czy to pasujące koła, nie wiem. Po półrocznej batalii z ogarnięciem tej skrzyni zaczynam stawać się fachowcem w tej kwestii, a przełożenia biegów, dyfrów i kody skrzyń znam już na pamięć.

    A tymczasem... do garażu wjechała właśnie skrzynia sześć biegów pod 1.6 MPI BSE 102KM...
    Z wyliczeń wynika, że 4000 obr/min przy 154 km/h na liczniku.

    IMG_20190928_134308a.jpg

    Ciąg dalszy nastąpi...
    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.

    Zostaw komentarz:


  • michaelo97
    odpowiedział(a)
    [CENTER]Wie ktoś koniec końców do jakich skrzyń pakowali to 0,67? Bo miało być ze MFX a jednak nie

    Zostaw komentarz:


  • jerzoll
    odpowiedział(a)
    tinware91 jjt

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Jaki kod Twojej skrzyni jerzoll ?

    Zostaw komentarz:

Pracuję...